lördag 7 september 2013

Väskor och jacka med ursprung i farbror Unos linneskåp

 
 
Sommartempot på jobbet är slut. Den ganska behagliga arbetsbördan har förvandlats till full mottagning, däremellan telefonrådgivning, planering av operationer, möten, budgetgenomgångar, dagar på operationssalar och så hålla reda på den alltigenom snälle men ostrukturerade MD, PHD Christensen. ("Danskjäveln") ;) Det där var en lång ursäkt till min frånvaro på bloggen...
 
 
Sedan sista har det blivit ett par uggleväskor. Provar mig fortfarande fram, men är inte riktigt nöjd med dem. Hinner filura ut den perfekta väskan lagom till att de inte är på modet längre. 
 
 
 



Min farbror Uno dog i våras och vi har tömt hans hus inför auktionen. I linneskåpet dök en bit tyg upp som mina fastrar inte tyckte var något att spara, men jag höll inte riktigt med. Det blev en jacka.




Bonussvärmor Eva jobbar på biblioteket i Kramfors. Personalen har inga riktiga arbetsstationer utan rör sig bland låntagarna och hjälper till på direkt på plats. Telefon, papper och penna bärs med i en magväska men Eva tycker inte att  magväska alltid matchar hennes kläder. Det förstår jag för jag vet inte om magväska riktigt matchar något, även om de är väldigt praktiska. Hon undrade om jag kunde sy henne en lite finare, men fortfarande praktisk väska. Tygvalet var inget problem, kände direkt att en liten gardinkappa med rönnbär skulle passa. Det var svårare med modellen, slutligen blev det en liten väska med magnetlås och en justerbar axelrem. Eva får testköra den och sedan blir det ändringar om hon vill.

1 kommentar:

  1. Så mycket fint! You made my day! Jackan är underbar! Tur att du räddade tyget. Likaså dina väskor är så fina! Jag älskar den randiga uggleväskan! Så söt!

    SvaraRadera