torsdag 10 oktober 2013

Lejon, ugglor och pyttelite sommarkänsla

Jaha, här sitter jag i soffan, lyssnar på Winnerbäck, dricker "Hello my name is Ingrid" direkt ur flaskan och bloggar. Värre kvällar har jag varit med om!
 
 
Idag har jag sytt en klänning med ett lejon. Lejonet hamnade mellan två tillklippningar av kläder och jag kunde ju inte kasta bort det. Efter lite funderingar fick det bli en aplikation. Inte så tolkigt om jag får säga det själv. 
 
 
 


L på jobbet bad mig sy kuddugglor till hennes barnbarn. Jag syr helst fler ugglor än vad som önskas, tycker att man ska ha en chans att välja. Imorgon får jag väl se om L tycker att någon uggla blev bra.



Måste berätta om M som köpte en uggla av mig för några veckor sedan. Han gav den till sin alldeles nya flickvän, som genast döpte den. Hon valde det fantastiska namnet Bibbi:) Jag kunde inte hålla mig för fniss och M höll med om att "Ugglan Bibbi" låter lite småtokigt. Han talade också om att Bibbi hade hamnat i ett bra hem och är väl omhändertagen.


J har en kompis som ska få barn i november och han ville han klänning att ge i present. Sydde tre att välja mellan, och när jag väl var klar insåg jag att alla såg lite somriga ut. Jag lever väl kvar lite i årstiden som gått. J valde den som är precis här nedanför.


Sist ett försök att göra något som är lite juligt, lyckades väl sisådär.

 
 Nu ska jag avsluta dagens bloggande, luta mig tillbaka, sörpla öl och fundera över vad Winnerbäck egentligen försöker berätta. "Här guppar ingen herrelös båt..."


1 kommentar:

  1. Vilken fin Lejonklänning!
    Och du....jag har också sytt sommarklänningar den här veckan! :)

    SvaraRadera