lördag 11 oktober 2014

Två slitna dukar och en oanvänd gardin

K på jobbet städar ur sin morbrors linneskåp och har hittat två jättefina dukar att sy kläder av. Dukarna var runda och lite slitna men med lite vridande och knåpande så räckte de till två ärmlösa klänningar. Den gul/gröna gick inte att få till helt rak, tvyärr, och ett litet hål vid höger ärmhåla gjorde att jag fick laga den med en aplikation.  Men vem säger att charm är felfri?!
 
 



Min man är bra på att hitta andrahandstyger åt mig. Nedan är en gardin som han fyndade på gatuloppisen i vårt område. Gardinen kan inte ha varit mycket använd, tyget i den ser helt nytt ut och är inte ens solblekt.

Söndag 2 november är det retroloppis i Kulturhuset här i Örebro och efter lite funderande har jag beslutat mig för att vara med. En liten undran gnager i mig; är ugglor fortfarande eftertraktade?

1 kommentar: