onsdag 7 januari 2015

Transnallarna Hugo

 
God fortsättning på det nya året!
 
 
Finns risk att det här inlägger kommer se konstigt ut för jag har ny dator och kan inte med tekniken ännu.
 
Jag har varit frånvarande på bloggen en tid och anledningen till det är att jag har sytt sådant som inte är så intressant att visa här. Jag har hjälpt en vän att sy dynor till en soffa och nackkudde till en fåtölj. Om någon är nyfiken så heter soffan Moment och fåtöljen heter Pernilla.
 
 
Till jul fick jag frågan om jag kunde sy klänning och trosor till två värmenallar (i ryggen kan man öppna och plocka ut en riskudde som värms i micron). Enligt tillverkaren hette nallen Hugo, men det spelar ju ingen roll om man är kille eller tjej och har klänning. Nedan syns resultatet. 
 
 

 




Länge leve ugglorna! Jag trodde deras tid var förbi, men jag får fortfarande beställningar.


Förra inlägget handlade om en klänning med selleri på och jag kunde inte bestämma mig för vad den utstrålade. Tack för kommentaren Jenny, du gav mig rätt beskrivning; ROLIG. Så återstår att se om någon vill klä sitt barn i en rolig selleriklänning.

Nästa projekt är att sy en klänning till mig själv, är nog drygt tio år sedan förra gången. Stor risk att jag kommer yppa mindre lämpliga ord under skapelseprocessen och sedan kasta klänningen i papperskorgen. Ger ett löfte trots det, klänningen kommer visas på bloggen och jag hoppas att den i alla fall kommer kunna kallas rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar