måndag 23 februari 2015

Tunika till mig själv

 
Lula är en av mina bästa vänner, hon kommer från Addis Ababa och vi lärde känna varandra när vi delade rum och arbetade ihop på Universitets Sjukhuset i Örebro under drygt ett år. Nu är hon tillbaks i Etiopien som legitimerad kardiolog. Sommaren 2013 hade vi semester tillsammans på Höga kusten. På en av våra loppisrundor stannade vi vid en gård för att fika, Lula fick syn på en duk på ett av borden och tyckte att det var min stil. Jag höll med och frågade tjejen på fiket om jag fick köpa duken, efter lite funderande sa hon ja. Så har duken (egentligen en gardin) blivit liggande eftersom jag inte varit säker på vad jag ska göra av det. Med ett mönster från tidigt 70-tal satte jag saxen i tyget för ett par veckor sedan och klippte till en klänning/tunika i min storlek. Inte jättetokigt om jag får säga det själv. 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar