onsdag 8 juli 2015

Kafé Två Systrar i Bergs Bygdegård

Nu sitter jag här igen med dåligt samvete för att jag inte bloggat. Men varför ska jag ha det? Det är ju inte så att jag är centrum för var och varannan människa där ute.....
 
Nåväl, om du ska åka på en utflykt i Smålands djupa skogar så ta en sväng förbi Berg och stanna på en mumsig fika hos Stina och Sara på Kafé Två Systrar. De har öppet v. 28 och 29, tisdag - söndag kl.12-21.  I fiket finns en loppis och där finns kläder från Bejabus, som lite grädde på kakan. 
 
 
 
Ett av mina favorittyger, så härligt somrigt.



 
Klev in i mitt tygförråd och insåg att jag inte sytt i gult på evigheter. Tiden var inne.
 
 
 
 
Den här klänningen började jag på i vintras och gjorde klar här om veckan. När jag trodde jag sytt färdigt upptäckte jag att den hade små revor i bakstycket. Att försöka fixa till så det inte ska synas så mycket är inget för mig, det fick bli tydliga lagningar istället. Kanske skulle satt dit något på framstycket också?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar