torsdag 30 maj 2013

Uggleväska

Idén att sy uggleväskor kan jag inte åt mig äran av alls för den är helt och hållet Martins. Han har många fack i sin hjärna den mannen, kanske skulle ha blivit designer istället för försäljare av SCS-system.
 
Jag sydde en uggleväska och hängde upp i skyltfönstret vid patientbiblioteket, men jag hann inte jobba klart den så det blev bara en prototyp. Inte särskilt bra i funktionen men den har dragit till sig blickar och possitiva kommentarer. En beställning från R till sin dotter fick mig att sätta fart igår och få till en bättre variant. Tycker jag lyckade skapligt, se nedan. R ville ha blå / turkos väska för dottern är lite pojkig (det var hon som sa det). Tanken är att hon ska kunna ha den och sammla stenar och annat i som hon hittar ute i naturen, valet blev därför att inte ha dragkedja eller annat som gör det hela krångligt för henne. Samlandet ska ju vara enkelt och spontant; bara att släppa ned fyndet rakt i ugglan.
 
Längden på axelbandet är alltid svårt och jag gillar inte "dragspännen", de passar inte på hemsydda uggleväskor tycker jag. Gjorde en variant med knapphål och knappar istället.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar