torsdag 6 juni 2013

Sydag på altanen

 
Det är Sveriges nationaldag idag. Jag ska direkt erkänna att jag inte firar alls, som de flesta andra tror jag, lite synd  kan jag känna. Jag frågade Lula vilken dag som är Etiopiens nationaldag, hon skrattade lite och sa att det är olika dagar från år till år beroende på vilken regering som styr landet. Skönt att vi inte har det så här hos oss!
 
Jag har suttit ute på altanen och sytt idag, Sanna har solat och hålllit mig sällskap. Dagens kreation är en beställning från Lena på biblioteket, det är hennes barnbarn som ska ha solklänningen. Lena har valt tyget själv och det blev ett före detta påslakan i rosa, och jag måste säga att jag tycker hon är bra på att välja. Riktigt somrig och mycket tjejig.
 
Igår blev jag så glad när D kom in på mitt kontor och sa att dopklänningen till hennes sondotter hade varit helt perfekt (klänningen från förra inlägget). Jag blev så lättad! Det är alltid lite mer nervöst att sy något till en så stor dag och som man inte bara kan sy om i ett nafs.
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Så söt! Jag tror att jag snart måste sy lite på altanen! Det är så skönt att sitta ute och sy. Kanske dags för lite solklänningar!

    SvaraRadera
  2. Supersöt, jättefin modell!

    SvaraRadera