fredag 2 augusti 2013

Keps och tunika i ny modell

Cornelia har en  keps från Stetson i stil med den som Robert Redford har i filmen "Blåsnigen" och  kusin Agnes önskade sig en också. Jag hittade ett mönster i en bok från 70-talet och satte igång, det var verkligen roligt att sy den. Om den blev lik Cornelias keps? Nja, tveksamt. Färgen var ju ett medvetet val, Cornelias är beige och jag valde ett randigt tyg till Agnes, blått, grönt, organge, gult och vitt. Kullen på kepsen blev mycket större och fluffigare än originalet. Nåväl, Agnes gillade kepsen och det är ju det viktigaste. 
 
 

Oftast räcker inte tiden till att prova helt nya mönster, beställningar av modeller jag redan gör verkar uppskattade. Förra helgen tog jag tag i saken och gjorde mig tid. En tunika / blus blev det i ett rutigt tyg som jag fått av bonussvärmor Eva. Även om vissa delar av min familj tyckte att den var vedervärdig så håller inte jag med riktigt. Valet av tyg i kanten nederst var kanske inte det bästa, men ganska ok.



Nu åter till syrummet för en rolig massproduktion av ugglor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar