onsdag 4 juni 2014

Sylusten som försvann och kanske kom tillbaks...

 
Sylusten försvann igen! Känner en lätt förvirring över situationen för jag förstår den inte. Jag vill sy och jag saknar det, men när jag kikar in min syskrubb så kommer inte någon kreativitet och glädje utan jag stänger dörren med en suck. Nu har jag en massa tid över som jag inte vet vad jag ska göra med.  Tror min familj är lite irriterade på mig för jag hasar runt i vårt hem och ser allt som är fel, små skitsaker rent ut sagt. Det enda positiva som kommit ur det här är att jag har börjat läsa böcker igen.
 
Jag har fått några beställningar senaste månaden och fast jag inte haft energin på högvarv så tycker jag nog att det blivit bra ändå. L-M vill ha en klänning till sitt minsta barnbarn som fyller ett år. Sydde två klänningar med helt olika stil för att hon skulle ha valmöjlighet, valet föll på den rutiga.
 



 
 
Två par byxor till W har det blivit också. Det var W som på Jamaikasemestern dansade till "No woman no cry" med ett par hängslebyxor jag sytt i hippiestil. Nu har han vuxit lite och nya byxor behövs inför sommarens resa. Det randiga paret fick funktion så man kan vika upp byxbenet, svårförklarat så titta på bilden. 
 
 
 
 
 



Det andra paret fick så väldigt vida ben, men med justerbar resår i benslutet så ordnade det till sig. Tyvärr så tog jag ingen bild med resåren på plats.


Ugglefebern har inte avtagit så jag har sytt flera kuddugglor på beställning. Kan nog känna att det är dags för andra djur nu. Jag har funderat på vad som kan komma på modet härnäst men inget givet svar har trillat ned i mitt huvud (tankar finns dock).

Min arbetskamrat R, kurd från norra Irak, har berättat om ett syriskt flyktingläger som finns där, nära hennes systers hem. Mycket saknas flyktingarna så R skickar barnkläder och leksaker till sin syster som sedan delar ut i lägret. Snart finns det även Bejabuskläder där. Ett litet klädlager i Örebro sprider inte mycket glädje, men kanske någon liten tjej på flykt kan tycka det är fint med en klänning med juliga hjärtan på. Tror bestämt att jag  känner sylusten komma tillbaks.....Tack R.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar